Ini aku punya cerita
Kalau korang nak baca... bacalah... kalau tak nak, ada aku kesah...

Jumaat, 27 Mac 2009

Abang Bomba

Nee Noo Nee Noo Nee Noo (bunyi siren bomba)


Gambar ni pasukan bomba dulu2.. sekarang ni pakai gajah jer sembur air

He he mesti ramai yang teruja bila aku nak citer pasal abang bombakan? Or maybe ada yang ingat aku ni tengah scandal dengan abang bomba atau kedua2 nya sekali. Tettttttt Jawapanya SALAH. Sebenarnya aku pun tak teruja sangat nak jadi bomba walapun dulu masa kecil and tongong lagi bila cikgu tanya aku pakai bantai jer cita2 nak janji bomba, polis dan tentera.

Tapi yang peliknya aku tak pernah pun mentioned cita2 aku nak jadi cikgu, kesian cikgu aku mesti kecil hati sebab anak murid dia macam aku... anyway nak diapakan suka hati akulah nak jadi apa. Nak jadi lawyer ker, magistrate ker and bla bla bla ker... APA? Pekerja opis? Pantang datuk nenek aku kalau keturunan aku kahwin dengan pekerja opis... Tapi kalau CEO or Company Director oklah tewww...

Story aku yang sebenarnya semalam aku ni kena attend jadi Floor Fire Warden kat company aku... ada a few guyslah dalam belas2 orang kot representing their department. Dia orang suruh pakai treksuit utk ke trainig tu. And as usual aku memang jangan haraplah aku nak pakai2 pakaian biasa2 yg ditetapkan lagipun giler apa nak pakai treksuit... bikini oklah.

Aku pakai jeans n polo t-shirt and of course with my sunglasses (don't leave home without it) al-maklumlah cicit pertama Audrey Hepburn... he he.


Moyang kesayangan aku...


Gambar aku (photo shoot minggu lepas)

Betul tak aku cakap muka aku saling tak tumpah macam muka dia... tulah korang tak percaya... Kemana tumpahnya kuah kalau tak ke lantai...

Training supposed to start pukul 9 tapi memandangkan janji Melayu training start pukul 9:30 dengan venue yg bertukar ketempat lain. Semua ini mengundang kemurkaan aku sehingga aku hampir bertempik berguling2 diatas pandang untuk menunjukkan rasa marah dan protes aku (issh terover emo plak).

Macam2 teknik menyelamatkan mangsa kebakaran kita orang belajar. CPR pun ada (part ni yang best). Bila part CPR jer semua org macam teruja nak menunjukan skill masing bertapa hensem dan mahirnya dia org bercium mulut dengan patung tu... Hmm dengan angkuhnya aku berciuman tanpa nafsu. Giler apa nak bernafsu dgn patung separuh badan...mesti ada yang teruja nak memasang angan2 untuk berbuat yg sama balik rumah diaorang...



Tapi ingat semua, as long as korang tak bayangkan muka aku masa bersenggama tu kira oklah... kalau korang bayang kan muka aku juga bermaksud ada sesuatu yg tidak kena dengan korang he he...


Korang jgn buat mcm ni plak kat patung apatah lagi mangsa sebenar. Tak pasal2 org tu dapat post mortem free dr doktor x bertauliah macam korang.

Habis semua soalan aku tanya biar padan muka trainer tu menjawab... biar lebam muka dia memikirkan...

Habis training kita orang lepak minum jap kat area seamen club... first time aku order air kopi o ais kat kedai... Aku ni bukan lah penagih coffee or nescafe macam sesetengah kawan aku. Sampaikan kencing pun bau nescafe ha ha...

Boleh ker aku nak selamatkan orang nanti??? Satu tanggungjawab besar gak ni... bukan apa kalau yg nak diselamatkan tu besar umpama badak air betina mengandung macam mana...



haruskah aku membiarkan dia terbakar sedikit agar lemak2 tepu diaorang mencair supaya ringan sedikit atau aku campakan sahaja diaorang dari tingkat atas dengan kepala dahulu... confirm hantu dia orang cari aku kat rumah...


Isshh seram gak kalau hantu korang yg datang macam ni. Tapi kalau yang datang mcm muka Gisele Bunchen or paling cikai Cindy Crawford aku ok jer... harus mengandung terus hantu tu aku kerjakan.


Ex-GF aku yang terpaksa aku tinggalkan demi ke menara gading

Kepada korang semua teknik CPR ni penting sebenarnya utk selamatkan nyawa orang lain terutamanya keluarga kita sendiri. Moral of the story don't drink while you kencing... tak seswaiii gitewww...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan