Ini aku punya cerita
Kalau korang nak baca... bacalah... kalau tak nak, ada aku kesah...

Selasa, 24 Mac 2009

PGL The Musical

Just nak share dengan korang trip aku n kawan2 untuk menonton theather PGL the Musical on 21st Feb hari tu. Rombongan kita orang ada 7 orang. 6 dewasa dan 1 kanak2. Budak kecil ni si Mia nama dia anak kawan aku Ammy and orang rumah dia Puasa a.k.a Ramadhan. Yang lain Ida, Farrah a.k.a Mummy and Shahrul (ehem ehem)Ida jangan senyum...


Subang Airport Terminal 3

Kita orang bertolak hari Sabtu pagi flight pukul 8:15 dari JB, first time naik Fireflyz. Pada pandangan aku airline ni lebih baik dari AirAsam salah lagi AirAsia. Naik Fireflyz ni tak payah berebut sbb masing2 ada seat number and ada makan n minum free.

Bagi orang yang meletops (naik lift sikit) dan pandai mengayat mcm aku memang dapat makan and minum free banyak lah. Ada ker Pramugari yg aku ayat tu dia kata style aku macam Jason Mraz. Sebenarnya Jason tu yg sama mcm aku bukan aku yg sama macam dia...

Kita org dah book TuneHotel and apa lagi ambil sampai ambil cab terus kesana. First time gak stay kat hotel ni and pada kengkawan or sesapa yg nak cari hotel budget tak payah stay hotel ni sebab tak gak murah... banyak kos terlindung yg korang tak tahu... antaranya additional charges for:

1. Korang kena bayar untuk towel and toiletries
2. Aircond pun korang kena bayar separate
3. Nak pakai ion baju kena bayar gak
4. Simpan luggage kena bayar

Hotel ni x ada TV, bilik kecil dan sempit... and to make things worst dia orang tak boleh bertolak ansur dgn customer. Check in mesti pukul 2 petang and check out pukul 10 pagi...

Pekerja dia plak hampeh berlagak macam kerja kat Hotel Palace of The Golden Horses or Mandarin Oriental or JW Marriot or Ritz Carlton plak... dah lah tak cun hmm samalah dengan pramugari kat AirAsam tu hampeh...

Lagi satu bilik dia orang ni ada lipas boleh gitu... mampuslah blog aku ni kena carut dengan orang AirAsam and lari TuneHotel... memang sekali jerlah kita orang stay kat situ.

Lepas check in kita orang apa lagi keluar lunch and shoppinglah. Lunch kat PapaRich and shopping BB Plaza and Pavillion KL. BB Plaza just nak cari shall sebab takut mlm tu sejuk sian plak kawan2 aku yg pakai pakaian tak cukup kain he he


Kat Station Monorail

Habis tu terus gi Pavillion and sempatlah aku gi Zara and beli beberapa helai baju. 1untuk aku, 1 untuk Ammy (birthday dia tp aku kasi lmbt sikit. Ampun ya Ammy) lagi satu untuk kawan aku si Tahrul. Dia ni banyak tolong family aku so kira token of appreciationlah untuk dia.


Gemuk tak kawan aku sorang ni.. Upss terlucah plak...

Balik hotel siap2 and ambil cab ke Istana Budaya. Ni actually 2nd time aku tgk PGL the M ni 1st season dulu aku tgk gak. Ramai betul orang yg gi tengok termasuklah VVIP (alah minta tiket free) and yg tak VIP sangat mcm aku ha ha...

Performance malam tu memang wow tak boleh nak gambarkan dengan kata2 or lukis (sbb aku x pandai lukis). Memang puas hati dari susunan music, plot cerita, costume and props dia semuanya meletops... Orang kata tak sesia berhabisan ratusan RM kalau show macam ni 10 kali pun boleh gi...




Kat Istana Budaya

Korang tataplah gambar2 yg kita orang snap masa PGL hari tu ya.. yg tak pernah gi tu padan muka ha ha ha

1 ulasan:

  1. Kekasih jangan berduka
    Yakin kita kan bersama
    Hati ini satu walau jauh di mata
    Ikatan cinta
    Luhurnya dijiwa

    Hati pujuklah perasaan
    Jauhi segala keraguan
    Sayang untukmu kukorbankan
    Demi satu harapan
    Kepangkuanmu kasih
    Keranamu kekasih

    Hadirmu bagai cahaya
    Damai resah dan gelora
    Hati kita satu walau lara melanda
    Asmara cinta
    Tiada hujungnya....

    http://www.youtube.com/watch?v=oTreJ2Ts5Lw

    BalasPadam