Ini aku punya cerita
Kalau korang nak baca... bacalah... kalau tak nak, ada aku kesah...

Isnin, 30 Mac 2009

What's up...

Semoga terhibur...


Sawa de kapp, pe khabar? Last Saturday aku temankan kawan aku Zue gi shopping for sofas and chairs untuk umah dia. Actually dia nak tempah kat tempat yg sama macam mana aku tempah set kat rumah aku. Sekarang ni aku dah jadi mcm part time interior designer / consultant utk umah2 kengkawan aku.




Ni some of my house photo.

Ada masa nanti aku add lagi ya...

Kalau tempah direct kat kilang lagi bagus and murah. Some more kilang yg aku tempah ni mmg workmanship dia bagus and harganya memang murah giler. Bayangkan klu korang beli kat kedai untuk satu set yang belum tentu cantik and berkualiti harga nya RM5000kat tempat kita korang tempah ni korang boleh dapat RM3000 jer... Aku pun mcm biasa gak sempat tempah sofa set untuk family hall kat umah aku. Aku tempah warna putih. RM1000 jer... 2 jam gak kita org spent masa sbb nak discuss pasal design yg kita orang nak.

Kalau ikut perancangan aku TV hall ni aku nak cat warna kelabu and barang2 and accessories warna putih he he... mesti cun... Habis tu kita orang gi lunch kat McD, kelam kabut nak kejarkan McValue Meal, gila ko separuh harga. Last2 tak gak beli yg tu, aku try ada satu set yg baru Big and Tasty. Yang lawaknya aku boleh order kat cashier tu BIG and NASTY and terus terpinga pinga cashier tu... he he sekali silap dah. Tulah asyik mencarut jer...

Habis lunch terus kerumah si Zue ni nak tgk mcm mana dalam umah dia, bln 5 baru boleh masuk. Cun gak umah dia, kalau dah umah mahal mcm tu tak cun baik duduk dalam kontena jer. Ramai plak company yg buat renovation dtng promote service dia orang. Selesai kat situ kita orang terus gi kedai lampu.

Perghh ada satu kedai ni baru lagi and chandelier dia orang mmg cun2... masalahnya yg aku minat warna aku suka plak x ada. Hmmm last2 si Zue ada perasan satu chandelier and dia kata dia suka, bila aku tgk mcm aku x suka sbb kecil. Alang2 nak beli biar sampai jiran sebelah meleleh air mata tengok. Korang bayangkan jerlah yg kecil jer dah RM2500 inikan plak yg besar.

Bila aku tgk yg besar cun rupanya... terus aku tersuka plak... aku panggil chandelier ni cacing sebab dia unik and cun. Tak pasal2 aku terpedaya and confirmkan dgn sales girl tu nak beli. Aku racun si Zue ni supaya beli gak yg sama jadi dapat harga baik punyer.

Apalah nak jadi dengan aku ni asyik menghabiskan duit jer. Masuk sikit keluar nya banyak. Petang tu aku blk umah mak aku sebab esoknya ada kenduri arwah father aku yg ke 20 hari. Masa smpi rumah anak sedara aku tunjuk dengan aku satu a kind like homework pasal story of his life. Sedih plak bila aku baca dia tulis pasal arwah my dad. Really touching, my nephew ni very close dgn my father and I think bila my dad dah tak ada dia rasa lost. Tajuk story dia HARI YG PALING BERSEJARAH DALAM HIDUP DIA...

Kat dlm tu dia ada gak tulis pasal aku sbb dia kata dia nak jadikan aku idol dia... Hmm Idol? Tetiba aku rasa mcm nak naik stage and perform... Tp tu American Idol... Terharu siott tp kalau dia tahu uncle dia ni mmg hantu raya masak aku, confirm aku terus terkeluar sbb tak ada orang vote giteww. Nephew aku ni bagus sbb dia rajin baca surah Yassin untuk father aku, sekarang ni weekend bila semua org ada kat umah mak aku kita org akan sembahyang jemaah sebab itu pesan my dad pada my mom. Sedihnya sbb dah x dpt jumpa my dad lagi, hope my mom akan bertambah kuat utk face her day without my dad. May Allah bless his soul...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan